Преминаване към съдържанието

Основателите на RealFood, Кремена Димитрова и Павел Тонов, в епизод 11 на подкаст RealTalks

27 юни, 2024 125
Основателите на RealFood, Кремена Димитрова и Павел Тонов, в епизод 11 на подкаст RealTalks

Една история за мотивацията да създаваш и нестихващата енергия, която вдъхновява  

Тя е маркетолог по професия и стратегията е нейна сила, а той обича да предизвиква близките си и себе си да се надскачат ежедневно – това са Кремена Димитрова и Павел Тонов, основателите на българската семейна компания за търговия и производство на премиум хранителни добавки RealFood.  

Двамата неведнъж са споделяли за вдъхновението им да стартират, за мотивацията и за ежедневното удовлетворение от това да се грижат клиентите им да бъдат информирани и да взимат правилните решения. Този път обаче ще ги видим в една по-различна светлина – двамата ще разкажат повече за тях самите, за професионалния им път и за съвместимостта на грижите за бизнеса и за семейството.   

Броят на епизодите в подкаста ни RealTalks достигна щастливото число 11, като за всеки един от тях ние подбирахме специалисти в различни сфери на здравето и здравословния начин на живот, за да достигне до нашите зрители достоверна и представена по един интригуващ начин информация. За да покажем кои сме ние и да разкрием същността на ценностите на RealFood, в последния епизод за сезона „на гости“ са ни именно те – хората, поставили началото на RealFood.  

Целият епизод на RealTalks можеш да гледаш тук. 

Кои са Кремена и Павел? 

Партньори в живота и в бизнеса, двамата успяват да съчетават динамиката на професионалния си път с вълненията при грижите за двете им деца. За себе си признават, че правят това, което е тяхно призвание и получават удовлетворение от всекидневната си работа. Тя завършва бакалавър туризъм в УНСС, а след това придобива и магистър по маркетинг, което е и нейната страст. Той е педагог по професия и маркетолог по призвание – тази комбинация се оказва и ключовият фактор за добрата комуникация с екипа, с клиентите и със семейството му.  

Личният пример 

Двамата като партньори, разказвайки за съчетаването на лично с професионално, споделят, че общ техен стремеж е да бъдат щастливи. Кремена допълва, че нейна лична мисия е да става по-добра в това, което прави и да вдъхновява с примера си околните.  

Всъщност, мотивацията да ставаш все по-добър ежедневно както вкъщи, така и в офиса, е нещо, към което всеки от нас се стреми. Отделно, примерът, който родителите дават на децата с действията си всеки ден постепенно сформира техните навици и поведение за бъдеще.  

„Преди да възпитаваме децата, трябва да възпитаме себе си. “, казва Павел.  

Как се появява колагенът на RealFood 

„В момент, в който не се чувстваш в зоната си на комфорт, стават най-големите промени, които в нашия случай бяха за добро и ни бутнаха напред.“ 

Във всяко начинание, с което се захваща, човек има моменти на пикове и спадове и именно тези моменти ни дават поводи за размисъл къде се намираме в момента. Точно това се случва и преди на бял свят да се появи хидролизираният колаген на RealFood 

След като се променя собствеността на колаген Great Lakes, който се предлага в магазина, Павел е притеснен, че е възможно да се изменят условията за внос или качеството на колагена. Не след дълго тези притеснения се потвърждават и доставките им спират за голям период от време. В този момент той решава, че двамата са готови да предприемат и следващата стъпка в развитието на фирмата – ражда се собствената им марка колаген. 

Като допълнение на темата от подкаста, зададохме още няколко въпроса на Кремена, за да се задълбочим в призмата на лавирането между бизнес и отдаденост в личен план и да насочим вниманието към дамската ни аудитория. 

Като майка, как успяваш да събереш в 24 часа всички ангажименти около децата и работата? 

Кремена: Имам много добри деца и мъж до себе си, който ми помага. Времето никога не стига, но както ми каза преди време една приятелка всичко е въпрос на приоритети. Със сигурност не е лесно, но си заслужава! 

Има ли общо между това да се грижиш за семейството си и за бизнеса си? 

Кремена: Има общо, да, и двете изискват грижа и време. А когато отдадеш необходимото внимание и време, се получават чудеса! Това го наблюдавам с опита и в RealFood, и вкъщи. Разбира се, семейството и вниманието към него винаги трябва да са приоритет в голямата картинка, само така се чувствам осъществена. 

Ако можехте да се върнете със сегашния си опит в първите дни от създаването на RealFood, какво бихте казали на Кремена и Павел тогава? Има ли едно нещо, което бихте ги посъветвали?  

Кремена: Може би не бих го направила, защото всеки трябва да си мине пътя до целта – по-пряк или заобиколен, там са уроците. Но ако все пак трябва да им кажа нещо, може би ще е - дерзайте и бъдете още по-смели в мечтите и действията си. 

Поговорихме си, че всяко начало е трудно. На какво ви научи поемането на рискове в самото начало?  

Кремена: Началото ни научи точно да поемаме рискове премерени рискове, с които дори и да загубиш, да имаш ресурса да продължиш въпреки неуспеха. Понякога трябва да скочиш изцяло в дълбокото, но дори и тогава, ако осъзнаваш рисковете, нищо не е чак толкова страшно. Друго, на което се научихме, е смелост. Въпреки страха и неизвестността, да имаш куража да направиш първата стъпка. Обратното е равносилно на застой и тогава мечтите си остават само мечти. 

„Най-големият риск е това да не поемеш риск. В свят, който се изменя толкова бързо единствената гарантирана стратегия за провал е да не се рискува.“ 

Марк Зукърбърг, създател и главен изпълнителен директор на Facebook  

Гледай финалния епизод на RealTalks за сезона в нашия YouTube канал и не забравяй да се абонираш, за да виждаш първи новите епизоди, когато се завърнем през есента.