Меню

Блог

12 трика, които ще ви помогнат да пиете повече вода Feb/19/2021

12 трика, които ще ви помогнат да пиете повече вода

Всички ние знаем, че да пием вода е изключително важно, но всъщност този навик не е оформен у много хора. Често забравяме да приемаме повече вода на ден заради динамичното ежедневие, не ни е толкова вкусна, ходим по-често до тоалетна и това ни отказва или просто я заменяме с газирана или някаква плодова напитка. Грешка! 

Вашето тяло съдържа около 70% вода и пиенето на достатъчно количество от нея е жизненоважно за оптималното здраве. Защо ли? Водата играе много роли в тялото ви, включително поддържане на електролитен баланс и кръвно налягане, смазване на ставите, регулиране на телесната температура и поддържа клетките в тялото ви по-здрави. 

Въпреки че всички знаят, че е важно да останем хидратирани, понякога това може да бъде трудно. За целта сме ви подготвили 12 стъпки, с които можете да се “излъжете” да пиете повече вода ежедневно. Казваме “излъжете”, защото в началото е по-трудно, но после се превръща в навик и дори не ви прави впечатление. 

Разберете от какво се нуждае тялото ви 

Преди да решите да пиете повече вода, разберете от какво има нужда тялото ви и как реагира на приема на повече течности. Честа препоръка е да се пие около 2 литра (може и повече) вода дневно или около 8 чаши. 

Националната медицинска академия (NAM) препоръчва мъжете да консумират 3700 мл, а жените около 2700 мл течност на ден. Под внимание обаче трябва да се вземат фактори като физическа активност, местоживеене и здравословно състояние. Например, ако спортувате активно или живеете на място с горещ климат, ще ви е необходимо по-голямо количество вода на ден. 

Поставете си дневна цел 

Ако си поставите дневна цел за прием на вода, може да се мотивирате да я изпълните. Така ще сте по-склонни да промените нещо в навиците си, след като знаете, че е за хубаво. Ако в началото ви е труднопостижимо, си поставяйте по-ниска летва, след което я надскачайте. Или обратното - опитайте се да надминете възможностите си, а това непременно ще ви стимулира допълнително. Успехът носи още по-голям успех, когато работите усърдно и с желание. 

Купете си красива бутилка за вода за многократна употреба 

Купете си интересна, различна и красива бутилка за вода за многократна употреба, която да носите непрекъснато със себе си. Така няма да имате оправдание да не пиете вода, когато тичате по задачи, пътувате или просто четете книга вкъщи. Ако видите бутилката на бюрото или масата си, постоянно ще ви се напомня да пиете повече. 

Освен това е по-добре за околната среда, отколкото да разчитате на пластмасови бутилки за вода за еднократна употреба.

Бутилките за вода Klean Kanteen са красив и в същото време лесен начин да поддържате тялото си хидратирано, а околната среда – чиста. Изберете своята бутилка Klean Kanteen. 

Настройте си аларма за напомняне

Ако забравяте да пиете вода, настройте си аларми на всеки кръгъл час или на няколко часа, които да ви напомнят да пиете определено количество вода. 

Откажете енергийните напитки и соковете 

Един от начините да пиете повече вода, да подобрите здравето си и да намалите приема на калории е да замените газираните напитки, соковетте и енергийните напитки с вода. 

Тези напитки често са пълни с добавени захари, които могат да бъдат вредни за вашето здраве. А високото съдържание на добавени захари водят до затлъстяване и други заболявание като диабет тип 2 и сърдечни проблеми. 

Пийте по една чаша вода преди всяко хранене 

Друг лесен начин да увеличите приема на вода е да си създадете навик да пиете по една чаша вода преди всяко хранене. Ако ядете 3 пъти на ден, това добавя допълнителни 3 чаши (720 ml) към дневния прием на вода. 

Освен това, понякога тялото ви може да обърка чувството на жажда за глад. Пиенето на чаша вода преди ядене може да ви помогне да разберете дали изпитвате истински глад. Нещо повече, ако се опитвате да отслабнете, пиенето на чаша вода е вашият най-добър приятел. 

Купете филтър за вода 

Известно е, че по-голямата част от чешмяната вода е безопасна за пиене. Ако обаче имате притеснения относно качеството или безопасността на водата си от чешмата, помислете за закупуване на филтър за вода.  

Има филтър за почти всеки бюджет, от скъпи системи за филтриране на вода за цял дом до евтини кана за филтриране на вода. 

Освен това филтрирането на водата може да подобри вкуса и да ви помогне да увеличите приема на вода. Водните филтри за употреба, като кана за филтриране на вода или филтри, които се закрепват директно към кран, могат да намалят нивата на бактерии, олово и арсен в замърсена вода от чешмата до безопасни нива.

Използването на воден филтър също е по-евтино и по-екологично от закупуването на бутилирана вода, която често не се различава от водата от чешмата. 

Овкусете водата 

Ако искате да добавите вкус към водата си, можете да го направите без излишни калории. Хубави варианти са резенчета лимон или лайм, портокал, парчета пъпеш, а за аромат сложете листа от мента. Вариантът вода с лимон е особено удачен и свеж. 

Пийте вода на всеки кръгъл час в офиса 

Ако работите със стандартен 8-часов работен ден, пиенето на чаша вода на всеки час, когато сте на работа, добавя до 8 чаши (1 920 мл) към дневния прием на вода. Напълнете чашата си веднага щом се захванете за работа и на всеки кръгъл час просто изпийте останалата вода и я напълнете отново. Този метод ще поддържа постоянния прием на вода през целия работен ден. 

Пийте вода при всяка възможност 

Например, не пропускайте да пиете всеки път, когато минавате покрай чешмичка на улицата или покрай машината за вода в офиса. 

Яжте повече храни с високо съдържание на вода 

Един прост начин да приемате повече вода е да ядете повече храни с високо съдържание на вода. Това са: 

  • Маруля: 96% вода
  • Целина: 95% вода
  • Тиквички: 95% вода
  • Зеле: 92% вода
  • Диня: 91% вода
  • Пъпеш: 90% вода
  • Пъпеш „медена роса“: 90% вода 

Освен че са богати на водно съдържание, тези плодове и зеленчуци са пълни с витамини, минерали и антиоксиданти, които подобряват цялостното ви здраве. 

Пийте по една чаша вода след и преди сън 

Чаша вода сутрин може да ви помогне да се разсъните по-бързо и да стартирате деня си по-бодри. А пиенето на вода преди лягане може да ви предпази от събуждане със сухота в устата и лош дъх.

Коментирането на тази статия е ограничено

Klean Kanteen

Klean Kanteen

12 трика, които ще ви помогнат да пиете повече вода

12 трика, които ще ви помогнат да пиете повече вода

Всички ние знаем, че да пием вода е изключително важно, но всъщност този навик не е оформен у много хора. Често забравяме да приемаме повече вода на ден за Всички ние знаем, че да пием вода е изключително важно, но всъщност този навик не е оформен у много хора. Често забравяме да приемаме повече вода на ден за 2021-02-19T11:27:00+02:00 12 трика, които ще ви помогнат да пиете повече вода

<p>Всички ние знаем, че да пием вода е изключително важно, но всъщност този навик не е оформен у много хора. Често забравяме да приемаме повече вода на ден заради динамичното ежедневие, не ни е толкова вкусна, ходим по-често до тоалетна и това ни отказва или просто я заменяме с газирана или някаква плодова напитка. Грешка!&nbsp;</p> <p>Вашето тяло съдържа около 70% вода и пиенето на достатъчно количество от нея е жизненоважно за оптималното здраве. Защо ли? Водата играе много роли в тялото ви, включително поддържане на електролитен баланс и кръвно налягане, смазване на ставите, регулиране на телесната температура и поддържа клетките в тялото ви по-здрави.&nbsp;</p> <p>Въпреки че всички знаят, че е важно да останем хидратирани, понякога това може да бъде трудно. За целта сме ви подготвили 12 стъпки, с които можете да се &ldquo;излъжете&rdquo; да пиете повече вода ежедневно. Казваме &ldquo;излъжете&rdquo;, защото в началото е по-трудно, но после се превръща в навик и дори не ви прави впечатление.&nbsp;</p> <h2><strong>Разберете от какво се нуждае тялото ви</strong>&nbsp;</h2> <p>Преди да решите да пиете повече вода, разберете от какво има нужда тялото ви и как реагира на приема на повече течности. Честа препоръка е да се пие около 2 литра (може и повече) вода дневно или около 8 чаши.&nbsp;</p> <p>Националната медицинска академия (NAM) препоръчва мъжете да консумират 3700 мл, а жените около 2700 мл течност на ден. Под внимание обаче трябва да се вземат фактори като физическа активност, местоживеене и здравословно състояние. Например, ако спортувате активно или живеете на място с горещ климат, ще ви е необходимо по-голямо количество вода на ден.&nbsp;</p> <h2><strong>Поставете си дневна цел</strong>&nbsp;</h2> <p>Ако си поставите дневна цел за прием на вода, може да се мотивирате да я изпълните. Така ще сте по-склонни да промените нещо в навиците си, след като знаете, че е за хубаво. Ако в началото ви е труднопостижимо, си поставяйте по-ниска летва, след което я надскачайте. Или обратното - опитайте се да надминете възможностите си, а това непременно ще ви стимулира допълнително. Успехът носи още по-голям успех, когато работите усърдно и с желание.&nbsp;</p> <h2><strong>Купете си красива бутилка за вода за многократна употреба</strong>&nbsp;</h2> <p>Купете си интересна, различна и красива бутилка за вода за многократна употреба, която да носите непрекъснато със себе си. Така няма да имате оправдание да не пиете вода, когато тичате по задачи, пътувате или просто четете книга вкъщи. Ако видите бутилката на бюрото или масата си, постоянно ще ви се напомня да пиете повече.&nbsp;</p> <p>Освен това е по-добре за околната среда, отколкото да разчитате на пластмасови бутилки за вода за еднократна употреба.</p> <p>Бутилките за вода Klean Kanteen са красив и в същото време лесен начин да поддържате тялото си хидратирано, а околната среда &ndash; чиста. <strong><a href="https://realfood.bg/page/kleankanteen">Изберете своята бутилка Klean Kanteen</a>.</strong>&nbsp;</p> <h2><strong>Настройте си аларма за напомняне</strong></h2> <p>Ако забравяте да пиете вода, настройте си аларми на всеки кръгъл час или на няколко часа, които да ви напомнят да пиете определено количество вода.<strong>&nbsp;</strong></p> <h2><strong>Откажете енергийните напитки и соковете</strong>&nbsp;</h2> <p>Един от начините да пиете повече вода, да подобрите здравето си и да намалите приема на калории е да замените газираните напитки, соковетте и енергийните напитки с вода.&nbsp;</p> <p>Тези напитки често са пълни с добавени захари, които могат да бъдат вредни за вашето здраве. А високото съдържание на добавени захари водят до затлъстяване и други заболявание като диабет тип 2 и сърдечни проблеми.&nbsp;</p> <h2><strong>Пийте по една чаша вода преди всяко хранене</strong>&nbsp;</h2> <p>Друг лесен начин да увеличите приема на вода е да си създадете навик да пиете по една чаша вода преди всяко хранене. Ако ядете 3 пъти на ден, това добавя допълнителни 3 чаши (720 ml) към дневния прием на вода.&nbsp;</p> <p>Освен това, понякога тялото ви може да обърка чувството на жажда за глад. Пиенето на чаша вода преди ядене може да ви помогне да разберете дали изпитвате истински глад. Нещо повече, ако се опитвате да отслабнете, пиенето на чаша вода е вашият най-добър приятел.&nbsp;</p> <h2><strong>Купете филтър за вода</strong>&nbsp;</h2> <p>Известно е, че по-голямата част от чешмяната вода е безопасна за пиене. Ако обаче имате притеснения относно качеството или безопасността на водата си от чешмата, помислете за закупуване на филтър за вода.&nbsp;&nbsp;</p> <p>Има филтър за почти всеки бюджет, от скъпи системи за филтриране на вода за цял дом до евтини кана за филтриране на вода.&nbsp;</p> <p>Освен това филтрирането на водата може да подобри вкуса и да ви помогне да увеличите приема на вода. Водните филтри за употреба, като кана за филтриране на вода или филтри, които се закрепват директно към кран, могат да намалят нивата на бактерии, олово и арсен в замърсена вода от чешмата до безопасни нива.</p> <p>Използването на воден филтър също е по-евтино и по-екологично от закупуването на бутилирана вода, която често не се различава от водата от чешмата.&nbsp;</p> <h2><strong>Овкусете водата</strong>&nbsp;</h2> <p>Ако искате да добавите вкус към водата си, можете да го направите без излишни калории. Хубави варианти са резенчета лимон или лайм, портокал, парчета пъпеш, а за аромат сложете листа от мента. Вариантът вода с лимон е особено удачен и свеж.&nbsp;</p> <h2><strong>Пийте вода на всеки кръгъл час в офиса</strong>&nbsp;</h2> <p>Ако работите със стандартен 8-часов работен ден, пиенето на чаша вода на всеки час, когато сте на работа, добавя до 8 чаши (1 920 мл) към дневния прием на вода. Напълнете чашата си веднага щом се захванете за работа и на всеки кръгъл час просто изпийте останалата вода и я напълнете отново. Този метод ще поддържа постоянния прием на вода през целия работен ден.&nbsp;</p> <h2><strong>Пийте вода при всяка възможност</strong>&nbsp;</h2> <p>Например, не пропускайте да пиете всеки път, когато минавате покрай чешмичка на улицата или покрай машината за вода в офиса.<strong>&nbsp;</strong></p> <h2><strong>Яжте повече храни с високо съдържание на вода</strong>&nbsp;</h2> <p>Един прост начин да приемате повече вода е да ядете повече храни с високо съдържание на вода. Това са:&nbsp;</p> <ul> <li>Маруля: 96% вода</li> <li>Целина: 95% вода</li> <li>Тиквички: 95% вода</li> <li>Зеле: 92% вода</li> <li>Диня: 91% вода</li> <li>Пъпеш: 90% вода</li> <li>Пъпеш &bdquo;медена роса&ldquo;: 90% вода&nbsp;</li> </ul> <p>Освен че са богати на водно съдържание, тези плодове и зеленчуци са пълни с витамини, минерали и антиоксиданти, които подобряват цялостното ви здраве.&nbsp;</p> <h2><strong>Пийте по една чаша вода след и преди сън</strong>&nbsp;</h2> <p>Чаша вода сутрин може да ви помогне да се разсъните по-бързо и да стартирате деня си по-бодри. А пиенето на вода преди лягане може да ви предпази от събуждане със сухота в устата и лош дъх.</p>

, , , ,
Сравнение на продукти