Меню

Блог

7 начина да подобрите имунитета си преди сезона на настинките Aug/28/2020

7 начина да подобрите имунитета си преди сезона на настинките

Лятото е чудесен период, в който да се отпуснем и да се наслаждаваме на топло време, дълги дни и прохладни нощи. Но с настъпването на септември, последния летен месец, дните започват да стават все по-кратки, а вечерите все по-хладни. Това означава само едно:

Есента чука на вратата, а заедно с нея пристига сезона на вирусите и настинките.

Смяната на сезоните винаги дава своето отражение върху организма ни. Но преминаването от горещо лято към дъждовна есен е по-коварно, отколкото си мислим. През тези месеци, дните стават все по-къси,а слънчевата светлина все по-малко. Появяват се есенните дъждове. Навън става все по-студено.

Всичко това се отразява на тялото под формата на лошо настроение, депресивни състояния, нарушения в съня и намален имунитет. Защо? Защото докато лятото ни позволява да си набавяме спокойно необходимото количество витамин Д от слънцето, то през есента и зимата нямаме тази възможност.

Ето защо, ако искате да помогнете на тялото си да се справи по-лесно със смяната на сезоните, както да се спасите от вирусите, които върлуват през есента и зимата, добре е да започнете да се грижите за себе си възможно най-рано. Тези 7 съвета ще ви помогнат да подобрите имунитета си и да бъдете здрави и енергични през студените месеци.

Осигурете си поне 7 часа сън

Забелязали ли сте, че когато сте болни спите повече? Това не е случайно.

Сънят и имунитетът са тясно свързани. Всъщност некачественият сън може да ви направи по-податливи на болести. От друга страна, дълбокият, пълноценен сън може да засили естествения имунен отговор на тялото ви.

Ако имате проблеми със съня, опитайте да ограничите използването на електронни устройства поне час преди лягане, тъй като синята светлина, излъчвана от вашия телефон, телевизор и компютър, може да наруши естествения цикъл на съня ви.

 

Яжте повече плодове и зеленчуци

Храните като плодове, зеленчуци, ядки, семена и бобови растения са богати на хранителни вещества и антиоксиданти, които могат да ви дадат преимущество срещу вредните патогени. Антиоксидантите в тези храни помагат за намаляване на възпалението, като се борят с нестабилните съединения, наречени свободни радикали, които могат да причинят възпаление, когато се натрупат в тялото ви.

Хроничното възпаление е свързано с многобройни здравословни състояния, включително сърдечни заболявания, Алцхаймер и някои видове рак. Междувременно фибрите в растителните храни захранват общността от здрави бактерии в червата ви. Тези бактерии могат да подобрят имунитета ви и да ви помогнат да предотвратите навлизането на вредни патогени в тялото ви през храносмилателния тракт. Освен това плодовете и зеленчуците са богати на хранителни вещества като витамин С, което може да намали продължителността на обикновената настинка, ако се стигне до там.

Дайте на тялото си достатъчно количество колаген

Колагенът не помага пряко при настинки, но косвено може да помогне за укрепване на имунната ни система и цялостното здраве. Глутаминът е ключова аминокиселина, която е необходима за силна имунна система, а също така е ключова аминокиселина, която откриваме в колагена. Глутаминът играе роля в клетъчното обновяване и стимулиране на имунните клетки. Той помага да се ускори този процес, което означава по-бързо възстановяване и по-силни клетки, за да се предпазят от болести.

По подобен начин той помага за укрепване на червата. Наличието на слаба чревна лигавица позволява на лошите бактерии да влизат по-лесно в нашата система. Увеличавайки приема на колаген, укрепвате съединителните тъкани, които помагат да се заздрави лигавицата на стомашно-чревния тракт. По този начин можете да се предпазите от лоши бактерии, които в противен случай биха могли да се превърнат в заболяване или инфекция.

Хидролизираният колаген Great Lakes е лесен за приемане, удобен за съхранение и осигурява необходимата доза колаген за здрава имунна система.

 

Осигурете си достатъчно количество Омега -3

Здравословните мазнини, като тези, намиращи се в зехтина и сьомгата, могат да засилят имунния отговор на организма ви срещу патогени, като намаляват възпалението. Омега-3 мастни киселини са важни компоненти на мембраните на вашите клетки и могат да влияят и регулират техните свойства.

Ето защо е важно да приемате достатъчно количество Омега-3, ако искате да подготвите тялото си за студените месеци. Ако не обичате риба или не сте сигурни, че можете да приемате достатъчно, приемът на рибено масло е чудесен начин да дадете на тялото си нужното количество Омега-3.

 

Упражнявайте се редовно, но внимавайте с интензивността на тренировките

Интензивните и силови тренировки могат да отслабят имунитета ви, но леките и плавни могат да го засилят. Ето защо, ако искате да подобрите имунната си система преди сезона на вирусите, дайте на тялото си достатъчно движение, но не прекалявайте с тежестите.

Подходящи за този период са разходките, йогата, плуването и всички упражнения, които ви раздвижват, но без да ви натоварват прекалено много.

 

Не забравяйте за хидратацията

Хидратацията не ви защитава непременно от микроби и вируси, но приема на достатъчно количество вода е важен за здравето ви.

Дехидратацията може да причини главоболие и да попречи на вашето физическо представяне, фокус, настроение, храносмилане, сърдечна и бъбречна функция. Тези усложнения могат да увеличат чувствителността ви към заболяване.

За да предотвратите дехидратация, трябва да пиете достатъчно течност дневно, за предпочитане вода.

Докато чаят и сокът също хидратират, най-добре е да ограничите приема на плодов сок и подсладен чай заради високото им съдържание на захар.

 

Не забравяйте за слънчевия витамин

Витамин D има няколко важни за организма функции. Може би най-важната е нормализирането на функцията на имунната система. Получаването на достатъчно количество витамин D е важно за нормалния растеж и развитие на костите и зъбите, както и за подобрената устойчивост срещу определени заболявания.

Когато сезоните се сменят от лято към есен и дните стават все по-кратки, достъпът ни до този витамин намалява. През есента и зимата, когато слънцето се появява по-рядко, липсата на витамин Д може да отслаби значително имунната ни система. Ето защо, ако искате да подобрите имунитета си, приемът на витамин Д е от изключително значение.

Рибеното масло Rosita е естествен източник на витамин Д и ще ви осигури нужното количество, за да бъдете здрави и да посрещнете с лекота студените месеци.

 

Коментирането на тази статия е ограничено

Рибено масло

Рибено масло

7 начина да подобрите имунитета си преди сезона на настинките

7 начина да подобрите имунитета си преди сезона на настинките

Лятото е чудесен период, в който да се отпуснем и да се наслаждаваме на топло време, дълги дни и прохладни нощи. Но с настъпването на Август, последния лет Лятото е чудесен период, в който да се отпуснем и да се наслаждаваме на топло време, дълги дни и прохладни нощи. Но с настъпването на Август, последния лет 2020-09-08T10:25:00+03:00 7 начина да подобрите имунитета си преди сезона на настинките

<p><span>Лятото е чудесен период, в който да се отпуснем и да се наслаждаваме на топло време, дълги дни и прохладни нощи. Но с настъпването на септември, последния летен месец, дните започват да стават все по-кратки, а вечерите все по-хладни. Това означава само едно: </span></p> <p><strong><em><span>Есента чука на вратата, а заедно с нея пристига сезона на вирусите и настинките. </span></em></strong></p> <p><span>Смяната на сезоните винаги дава своето отражение върху организма ни. Но преминаването от горещо лято към дъждовна есен е по-коварно, отколкото си мислим. През тези месеци, дните стават все по-къси,а слънчевата светлина все по-малко. Появяват се есенните дъждове. Навън става все по-студено.</span></p> <p><span>Всичко това се отразява на тялото под формата на лошо настроение, депресивни състояния, нарушения в съня и намален имунитет. Защо? Защото докато лятото ни позволява да си набавяме спокойно необходимото количество витамин Д от слънцето, то през есента и зимата нямаме тази възможност. </span></p> <p><span>Ето защо, ако искате да помогнете на тялото си да се справи по-лесно със смяната на сезоните, както да се спасите от вирусите, които върлуват през есента и зимата, добре е да започнете да се грижите за себе си възможно най-рано. Тези 7 съвета ще ви помогнат да подобрите имунитета си и да бъдете здрави и енергични през студените месеци. </span></p> <h2><strong>Осигурете си поне 7 часа сън</strong></h2> <p><span>Забелязали ли сте, че когато сте болни спите повече? Това не е случайно. </span></p> <p><span>Сънят и имунитетът са тясно свързани. Всъщност некачественият сън може да ви направи по-податливи на болести. От друга страна, дълбокият, пълноценен сън може да засили естествения имунен отговор на тялото ви. </span></p> <p><span>Ако имате проблеми със съня, опитайте да ограничите използването на електронни устройства поне час преди лягане, тъй като синята светлина, излъчвана от вашия телефон, телевизор и компютър, може да наруши естествения цикъл на съня ви. </span></p> <p><span>&nbsp;</span></p> <h2><strong>Яжте повече плодове и зеленчуци</strong></h2> <p><strong><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/12431/files/image/pexels-trang-doan-793763.jpg" /></strong></p> <p><span>Храните като плодове, зеленчуци, ядки, семена и бобови растения са богати на хранителни вещества и антиоксиданти, които могат да ви дадат преимущество срещу вредните патогени. Антиоксидантите в тези храни помагат за намаляване на възпалението, като се борят с нестабилните съединения, наречени свободни радикали, които могат да причинят възпаление, когато се натрупат в тялото ви. </span></p> <p><span>Хроничното възпаление е свързано с многобройни здравословни състояния, включително сърдечни заболявания, Алцхаймер и някои видове рак. Междувременно фибрите в растителните храни захранват общността от здрави бактерии в червата ви. Тези бактерии могат да подобрят имунитета ви и да ви помогнат да предотвратите навлизането на вредни патогени в тялото ви през храносмилателния тракт. Освен това плодовете и зеленчуците са богати на хранителни вещества като витамин С, което може да намали продължителността на обикновената настинка, ако се стигне до там.</span></p> <p><span></span></p> <h2><strong>Дайте на тялото си достатъчно количество колаген</strong></h2> <p><span>Колагенът не помага пряко при настинки, но косвено може да помогне за укрепване на имунната ни система и цялостното здраве. Глутаминът е ключова аминокиселина, която е необходима за силна имунна система, а също така е ключова аминокиселина, която откриваме в колагена. Глутаминът играе роля в клетъчното обновяване и стимулиране на имунните клетки. Той помага да се ускори този процес, което означава по-бързо възстановяване и по-силни клетки, за да се предпазят от болести. </span></p> <p><span>По подобен начин той помага за укрепване на червата. Наличието на слаба чревна лигавица позволява на лошите бактерии да влизат по-лесно в нашата система. Увеличавайки приема на колаген, укрепвате съединителните тъкани, които помагат да се заздрави лигавицата на стомашно-чревния тракт. По този начин можете да се предпазите от лоши бактерии, които в противен случай биха могли да се превърнат в заболяване или инфекция.</span></p> <p><span><a href="https://realfood.bg/product/hidroliziran-kolagen">Хидролизираният колаген Great Lakes</a></span> <span>е лесен за приемане, удобен за съхранение и осигурява необходимата доза колаген за здрава имунна система.</span></p> <h2><span>&nbsp;</span></h2> <h2><strong>Осигурете си достатъчно количество Омега -3 </strong></h2> <p><span>Здравословните мазнини, като тези, намиращи се в зехтина и сьомгата, могат да засилят имунния отговор на организма ви срещу патогени, като намаляват възпалението. Омега-3 мастни киселини са важни компоненти на мембраните на вашите клетки и могат да влияят и регулират техните свойства. </span></p> <p><span>Ето защо е важно да приемате достатъчно количество Омега-3, ако искате да подготвите тялото си за студените месеци. Ако не обичате риба или не сте сигурни, че можете да приемате достатъчно, <a href="https://realfood.bg/product/evclo">приемът на рибено масло</a> е чудесен начин да дадете на тялото си нужното количество Омега-3. </span></p> <p><span>&nbsp;</span></p> <h2><strong>Упражнявайте се редовно, но внимавайте с интензивността на тренировките</strong></h2> <p><span>Интензивните и силови тренировки могат да отслабят имунитета ви, но леките и плавни могат да го засилят. Ето защо, ако искате да подобрите имунната си система преди сезона на вирусите, дайте на тялото си достатъчно движение, но не прекалявайте с тежестите.</span></p> <p><span>Подходящи за този период са разходките, йогата, плуването и всички упражнения, които ви раздвижват, но без да ви натоварват прекалено много. </span></p> <p><strong>&nbsp;</strong></p> <h2><strong>Не забравяйте за хидратацията </strong></h2> <p>Хидратацията не ви защитава непременно от микроби и вируси, но <span>приема на достатъчно количество вода е важен за здравето ви. </span></p> <p>Дехидратацията може да причини главоболие и да попречи на вашето физическо представяне, фокус, настроение, храносмилане<span>, </span>сърдечна и бъбречна функция. Тези усложнения могат да увеличат чувствителността ви към заболяван<span>е. </span></p> <p>За да предотвратите дехидратация, трябва да пиете достатъчно течност дневно,<span> за предпочитане вода. </span></p> <p>Докато чаят и сокът също хидратират, най-добре е да ограничите приема на плодов сок и подсладен чай <span>заради</span> високото им съдържание на захар<span>.</span></p> <p><span>&nbsp;</span></p> <h2><strong>Не забравяйте за слънчевия витамин</strong></h2> <p>Витамин D има няколко важни <span>за организма </span>функции. Може би най-в<span>ажната е нормализирането на функцията </span>на имунната система. Получаването на достатъчно количество витамин D е важно за нормалния растеж и развитие на костите и зъбите, както и за подобрената устойчивост срещу определени заболявания.</p> <p><span>Когато сезоните се сменят от лято към есен и дните стават все по-кратки, достъпът ни до този витамин намалява. През есента и зимата, когато слънцето се появява по-рядко, липсата на витамин Д може да отслаби значително имунната ни система. Ето защо, ако искате да подобрите имунитета си, приемът на витамин Д е от изключително значение. </span></p> <p><span><a href="https://realfood.bg/product/evclo">Рибеното масло Rosita</a></span> <span>е естествен източник на витамин Д и ще ви осигури нужното количество, за да бъдете здрави и да посрещнете с лекота студените месеци. </span></p> <p>&nbsp;</p>

, , , , , , ,
Сравнение на продукти