Меню

Блог

Мотивиране на децата да бъдат активни May/ 4/2020

Мотивиране на децата да бъдат активни

Как да мотивираме децата да бъдат активни

Всеки, който е виждал деца на детската площадка, знае че по природа те са активни. Това, което може да убегне от погледа, обаче е, че изкачването на катерушката и спускането по пързалката, може да помогне на децата да останат активни през целия си живот.

С възрастта, достатъчната физическа активност може да се окаже предизвикателство. Причините за това са различни:

  • Повишени изисквания в училище
  • Чувството у някои деца, че не са добри в спортовете
  • Липсата на ролеви модели (примери)
  • Прекалено заети семейства

И дори когато децата имат достатъчно време и желание да спортуват, родители може да не се чувстват сигурни да ги оставят свободно да се шляят в квартала, както преди време са правили самите те (и поколения преди тях). Така, възможностите на децата ни за движение днес могат да бъдат доста ограничени.

Въпреки тези предразсъдъци и бариери, родителите биха могли да възпитават любов към физическата активност и да помогнат на децата си да намерят време за спорт в тяхното ежедневие. Нещо, което ще допринесе за здравословни навици, които ще се запазят през целия живот на най-милите им.

Предимствата да бъдеш активен

Когато децата са активни, с времето те имат физическата възможност да правят нещата, които искат и от които тялото им има нужда. Защо? Защото регулярната активност осигурява следните предимства:

  • Силни мускули и кости
  • Здравословно тегло
  • Намален риск от развитието на диабет тип 2
  • По-пълноценен сън
  • По-добро възприемане за живота

Физически активните деца са по-мотивирани, фокусирани и успешни в училище. Усъвършенстването на физическите умения носи увереност във всяка възраст.

Какво мотивира децата да бъдат активни?

Ясно е, че от спортуването има много позитиви за децата, но как да ги мотивираме? Трите ключови момента са:

  1. Избор на подходящата за възрастта физическа активност – в противен случай детето може да се отегчи или обезсърчи.
  2. Избор от най-различни дейности – децата имат нужда родителите да им помогнат при достъпването на спортовете, които харесват. Как става това - като им осигуряват оборудване и/или екипировка, записват ги за спортни класове и ги извеждат на детски площадки или други спортни събития.
  3. Запазване на забавния момент – децата няма да правят нещо, което не им доставя удоволствие. Така че, направете дейността забавна 😊

Когато децата харесват дадена активност, те искат още и още. Практикуването на едно умение – плуване, каране на колело или тротинетка – подобрява уменията им, а също така ги прави и по-уверени и способни, особено когато успехите и усилията им са забелязани и оценени. Тези позитивни чувства и емоции мотивират детето да продължава да практикува и дори да пробва други спортове.

Активности, подходящи за възрастта

Най-добрият начин да сме сигурни, че децата ще направят необходимата физическа активност за деня, е като я включим в дневния режим. Малките деца и тези в предучилищна възраст трябва да играят активно по няколко пъти на ден. Деца между 6-17 години имат нужда от поне 60 мин физическа активност на ден. Това може да включва свободна игра вкъщи, активно време в училище, както и организирани спортове и класове.

Съвети според възрастта

Деца в предучилищна възраст: те имат нужда от игри и упражнения, които да им помагат да развиват моториката – ритане или хвърляне на топка, играта следвай какво прави лидера, скачане на един крак, каране на колело с помощни (или без) колелца, каране на тротинетка, бягане с препятствия и т.н.

Въпреки че някои класове са отворени за деца на 4 години, отборните спортове не са препоръчителни преди детето да е малко по-голямо. Децата в предучилищна възраст не могат да разберат същността на правилата и често им липсва вниманието, координацията и уменията да играят подобни спортове. Вместо да се учат да играят в отбор на тази възраст, те могат да работят върху основни физически умения.

Училищна възраст: В училищната възраст децата започват да прекарват голяма част от времето си пред екраните и за родителите става все по – трудно да им помогнат да намерят спортна дейност, в която децата са добри и харесват. Било то футбол, баскетбол, бойни изкуства, колоездене, катерене или просто игра навън.  Доста често Екрана побеждава над движението!

Докато децата са в ранна училищна възраст и се учат на основни физически умения и правила, не се забелязват големи разлики между връстниците. Колкото повече растат децата, обаче, толкова повече разликите във физическата им подготовка, способности и личностни качества стават видими.

Отдадеността и нивото на интерес са често свързани със способностите и затова е много важно да се намери правилния спорт за вашето дете.  Графиците в тази възраст стават много натоварени, но въпреки това не забравяйте да оставите време и за свободна игра 😊

Тийнейджъри: Тийнейджърите имат голям избор от дейности - училищни спортове, извънкласни дейности, свободно време. Не е лоша идея да има план за физическите активности, тъй като те често трябва да се съвместят с училището и други ангажименти.

Направете всичко, което е по силите ви, за да осигурите на вашия тийнейджър възможност да спортува – транспорт, оборудване, екипировка. Понякога правилната екипировка, може да помогне на иначе срамежливо дете да се чувства добре и уверено да кара колело и да ходи на фитнес, например.

Фитнес персони

Освен възрастта на детето е важно да имате пред вид и фитнес персоната му. Лични качества, генетика и физически способности, всички те имат значение при формирането на отношението на детето към участието му в различни спортове и други физически активности. Особено силни са те с напредването на възрастта.

Кой от тези три типа най-добре описват детето ви?

  1. Неатлетичен:Този тип деца може да не притежават атлетични способности или интерес към физическа активност, или и двете.
  2. Непостоянен атлет:Това дете се интересува от спортове и иска да бъде активно, но не е от-добрите и при по-високо конкурентна среда съществува риск за мотивацията му.
  3. Атлет:Това дете има атлетични способности, ангажирано е в спорта и се мотивира от конкуренцията.

Ако добре разбирате концепцията за темперамента и фитнес типовете, много по-ефективно ще можете да помогнете на детето си да намери подходящата практика и да се упражнява достатъчно – и разбира се да намира радост и себеизразяване в спортните активности.  Някои деца искат да имат превъзходство в спорта, докато други може да са напълно доволни и във форма като непостоянни атлети.

Атлетът, например, би искал да участва в баскетболен отбор, докато непостоянният атлет, ще изпита удовлетворение да вкарва кошове на площадката пред блока. Много вероятно е неатлетичния тип да има нужда от съдействие и окуражаване, за да остане физически активен. Затова е много важно да поощрявате децата си, дори и да не са най-добрите атлети.

Независимо от фитнес типа, всяко дете може да е физически добре сложено. Пoзитивното отношение на родителите помага значително за доброто физическо състояние на детето когато то няма голямо желание да спортува.

Самите вие бъдете активни, покажете пример и подкрепете детето в интересите му. Ако започнете достатъчно рано, децата ще възприемат физическата активност като нещо напълно нормално – и забавно – част от семейния режим.

Оригинална статия: https://kidshealth.org/en/parents/active-kids.html

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

RealFood Kids

RealFood Kids

Мотивиране на децата да бъдат активни

Мотивиране на децата да бъдат активни

Как да мотивираме децата да бъдат активни. Децата имат нужда от спорт за да бъдат добре сложени, уверени и здрави. Как да мотивираме децата да бъдат активни. Децата имат нужда от спорт за да бъдат добре сложени, уверени и здрави. 2020-11-06T13:37:00+02:00 Мотивиране на децата да бъдат активни

<p><strong>Как да мотивираме децата да бъдат активни</strong></p> <p>Всеки, който е виждал деца на детската площадка, знае че по природа те са активни. Това, което може да убегне от погледа, обаче е, че изкачването на катерушката и спускането по пързалката, може да помогне на децата да останат активни през целия си живот.</p> <p>С възрастта, достатъчната физическа активност може да се окаже предизвикателство. Причините за това са различни:</p> <ul> <li>Повишени изисквания в училище</li> <li>Чувството у някои деца, че не са добри в спортовете</li> <li>Липсата на ролеви модели (примери)</li> <li>Прекалено заети семейства</li> </ul> <p>И дори когато децата имат достатъчно време и желание да спортуват, родители може да не се чувстват сигурни да ги оставят свободно да се шляят в квартала, както преди време са правили самите те (и поколения преди тях). Така, възможностите на децата ни за движение днес могат да бъдат доста ограничени.</p> <p>Въпреки тези предразсъдъци и бариери, родителите биха могли да възпитават любов към физическата активност и да помогнат на децата си да намерят време за спорт в тяхното ежедневие. Нещо, което ще допринесе за здравословни навици, които ще се запазят през целия живот на най-милите им.</p> <p><strong>Предимствата да бъдеш активен</strong></p> <p>Когато децата са активни, с времето те имат физическата възможност да правят нещата, които искат и от които тялото им има нужда. Защо? Защото регулярната активност осигурява следните предимства:</p> <ul> <li>Силни мускули и кости</li> <li>Здравословно тегло</li> <li>Намален риск от развитието на диабет тип 2</li> <li>По-пълноценен сън</li> <li>По-добро възприемане за живота</li> </ul> <p>Физически активните деца са по-мотивирани, фокусирани и успешни в училище. Усъвършенстването на физическите умения носи увереност във всяка възраст.</p> <p><strong>Какво мотивира децата</strong><strong> да бъдат активни</strong><strong>?</strong></p> <p>Ясно е, че от спортуването има много позитиви за децата, но как да ги мотивираме? Трите ключови момента са:</p> <ol> <li>Избор на подходящата за възрастта физическа активност &ndash; в противен случай детето може да се отегчи или обезсърчи.</li> <li>Избор от най-различни дейности &ndash; децата имат нужда родителите да им помогнат при достъпването на спортовете, които харесват. Как става това - като им осигуряват оборудване и/или екипировка, записват ги за спортни класове и ги извеждат на детски площадки или други спортни събития.</li> <li>Запазване на забавния момент &ndash; децата няма да правят нещо, което не им доставя удоволствие. Така че, направете дейността забавна 😊</li> </ol> <p>Когато децата харесват дадена активност, те искат още и още. Практикуването на едно умение &ndash; плуване, каране на колело или тротинетка &ndash; подобрява уменията им, а също така ги прави и по-уверени и способни, особено когато успехите и усилията им са забелязани и оценени. Тези позитивни чувства и емоции мотивират детето да продължава да практикува и дори да пробва други спортове.</p> <p><strong>Активности, подходящи за възрастта </strong></p> <p>Най-добрият начин да сме сигурни, че децата ще направят необходимата физическа активност за деня, е като я включим в дневния режим. Малките деца и тези в предучилищна възраст трябва да играят активно по няколко пъти на ден. Деца между 6-17 години имат нужда от поне 60 мин физическа активност на ден. Това може да включва свободна игра вкъщи, активно време в училище, както и организирани спортове и класове.</p> <p><strong>Съвети според възрастта </strong></p> <p><strong>Деца в предучилищна възраст</strong><strong>:</strong>&nbsp;те имат нужда от игри и упражнения, които да им помагат да развиват моториката &ndash; ритане или хвърляне на топка, играта следвай какво прави лидера, скачане на един крак, каране на колело с помощни (или без) колелца, каране на тротинетка, бягане с препятствия и т.н.</p> <p>Въпреки че някои класове са отворени за деца на 4 години, отборните спортове не са препоръчителни преди детето да е малко по-голямо. Децата в предучилищна възраст не могат да разберат същността на правилата и често им липсва вниманието, координацията и уменията да играят подобни спортове. Вместо да се учат да играят в отбор на тази възраст, те могат да работят върху основни физически умения.</p> <p><strong>Училищна възраст</strong><strong>:</strong>&nbsp;В училищната възраст децата започват да прекарват голяма част от времето си пред екраните и за родителите става все по &ndash; трудно да им помогнат да намерят спортна дейност, в която децата са добри и харесват. Било то футбол, баскетбол, бойни изкуства, колоездене, катерене или просто игра навън.&nbsp; Доста често Екрана побеждава над движението!</p> <p>Докато децата са в ранна училищна възраст и се учат на основни физически умения и правила, не се забелязват големи разлики между връстниците. Колкото повече растат децата, обаче, толкова повече разликите във физическата им подготовка, способности и личностни качества стават видими.</p> <p>Отдадеността и нивото на интерес са често свързани със способностите и затова е много важно да се намери правилния спорт за вашето дете. &nbsp;Графиците в тази възраст стават много натоварени, но въпреки това не забравяйте да оставите време и за свободна игра 😊</p> <p><strong>Тийнейджъри:</strong>&nbsp;Тийнейджърите имат голям избор от дейности - училищни спортове, извънкласни дейности, свободно време. Не е лоша идея да има план за физическите активности, тъй като те често трябва да се съвместят с училището и други ангажименти.</p> <p>Направете всичко, което е по силите ви, за да осигурите на вашия тийнейджър възможност да спортува &ndash; транспорт, оборудване, екипировка. Понякога правилната екипировка, може да помогне на иначе срамежливо дете да се чувства добре и уверено да кара колело и да ходи на фитнес, например.</p> <p><strong>Фитнес персони</strong></p> <p>Освен възрастта на детето е важно да имате пред вид и фитнес персоната му. Лични качества, генетика и физически способности, всички те имат значение при формирането на отношението на детето към участието му в различни спортове и други физически активности. Особено силни са те с напредването на възрастта.</p> <p>Кой от тези три типа най-добре описват детето ви?</p> <ol> <li><strong>Неатлетичен</strong><strong>:</strong>Този тип деца може да не притежават атлетични способности или интерес към физическа активност, или и двете.</li> <li><strong>Непостоянен атлет</strong><strong>:</strong>Това дете се интересува от спортове и иска да бъде активно, но не е от-добрите и при по-високо конкурентна среда съществува риск за мотивацията му.</li> <li><strong>Атлет</strong><strong>:</strong>Това дете има атлетични способности, ангажирано е в спорта и се мотивира от конкуренцията.</li> </ol> <p>Ако добре разбирате концепцията за темперамента и фитнес типовете, много по-ефективно ще можете да помогнете на детето си да намери подходящата практика и да се упражнява достатъчно &ndash; и разбира се да намира радост и себеизразяване в спортните активности.&nbsp; Някои деца искат да имат превъзходство в спорта, докато други може да са напълно доволни и във форма като непостоянни атлети.</p> <p>Атлетът, например, би искал да участва в баскетболен отбор, докато непостоянният атлет, ще изпита удовлетворение да вкарва кошове на площадката пред блока. Много вероятно е неатлетичния тип да има нужда от съдействие и окуражаване, за да остане физически активен. Затова е много важно да поощрявате децата си, дори и да не са най-добрите атлети.</p> <p>Независимо от фитнес типа, всяко дете може да е физически добре сложено. Пoзитивното отношение на родителите помага значително за доброто физическо състояние на детето когато то няма голямо желание да спортува.</p> <p>Самите вие бъдете активни, покажете пример и подкрепете детето в интересите му. Ако започнете достатъчно рано, децата ще възприемат физическата активност като нещо напълно нормално &ndash; и забавно &ndash; част от семейния режим.</p> <p><em>Оригинална статия:&nbsp;<a href="https://kidshealth.org/en/parents/active-kids.html">https://kidshealth.org/en/parents/active-kids.html</a></em></p>

Сравнение на продукти