Блог

Всичко, което трябва да знаете за здравословното хранене Jun/18/2019

Всичко, което трябва да знаете за здравословното хранене

Здравословно хранене. В днешно време всеки човек се опитва да живее и най-вече да се храни здравословно. Но какво представлява здравословното хранене?

Накратко казано, здравословното хранене представлява консумация на храни от всички групи, които Ви карат да се чувствате добре. По този начин подобрявате настроението си и тялото Ви става по-здраво. Но как да се храните здравословно?

В това море от различни мнения и твърдения е напълно нормално да се чувствате объркани. Информацията, свързана със здравословно хранене, може по-скоро да Ви откаже, от колкото да Ви накара да се храните здравословно. С помощта на тази статия ще Ви отговорим на някои основни въпроси, свързани със здравословното хранене и как да го включите в ежедневието си:

Има ли общо между здравословното хранене и лишенията?

Здравословното хранене няма нищо общо с лишаването на 100% от любимите Ви храни, дори напротив. Мъчителните диети, които предлагат бързи резултати за кратко време, не се смятат за здравословно хранене. Една здравословна диета трябва да включва всички групи храни, защото една единствена не може да предостави всичко, от което организма Ви се нуждае.

Какви храни трябва да ядете, ако искате да се храните здравословно?

Трябва да наблегнте главно на непреработените храни. Когато те не са преработени изкуствено, в тях не се съдържа само въглехидрати, само мазнини или само протеини. Наблегнете на:

  • Чисти меса- Под чисто месо разбираме месо, което не съдържа мазнини и кожа. Месото е основен източник на протеин;
  • Риба- Консумирайте риби като сьомга, херинга, пъстърва. Те са източник на ненаситени мазнини, омега-3 мастни киселини и протеин;
  • Сурови ядки и семена- Те са източник главно на полезни мазнини, витамини и минерали;
  • Зеленчуци- Всички видове зеленчуци са източник на минерали, фибри и витамини;
  • Млечни продукти - Те са източник на мазнини, въглехидрати, протеини, витамини и минерали;
  • Плодове - Те са източник на фибри, витамини и минерали;
  • Пълнозърнести храни- Те са богати на комплексни въглехидрати, витамини и минерали.

 Какви напитки да приемате, ако искате да се храните здравословно?

Консумацията на напитки с добавена захар е наистина много вредна и е провалила не една диета или хранителен режим. Всъщност е изключително важно не само какво ядете, но и какво пиете, ако искате да водите здравословен начин на живот. Важно е да приемате достатъчно вода всеки ден. Ако искате да овкусите водата си,  можете да добавите различни плодове като  лайм, лимон, ягоди, боровинки и други. Да включите билков чай в диетата си също е добра алтернатива.

Важно ли е кога и какво количество храна приемате?

Може би сте чували, че най-важна е закуската, която трябва да бъде засищаща и голяма, а вечерята по-лека и малка като обем и калорийна стойност. Всъщност това не е съвсем така. От значение е какви количества храна приемате и физическата активност, която извършвате. Как да бъде разпределена храната и в какво количество да бъде тя, можете да определите според това колко спортувате. Ако не го правите, най-добре ще бъде да разпределите приема на храна равномерно през деня. При тежки физически занимания е логично да се приемат големи количества храна преди и след тренировка. 

Как да организирате храненията си така , че да се храните здравословно всеки път?

 В забързаното ежедневие прекалено много хора прибягват към бързото хранене с нездравословни продукти. За да избегнете това ще Ви бъде много по-лесно, ако пазарувате в началото на седмицата за всичките седем дни. По този начин ще планирате храненията си и ще бъдете по-организирани. Така няма да достигате до момент, в който ще трябва да се храните с нещо нездравословно.

С каква мазнина да готвите, ако искате да се храните здравословно?

 Когато стане въпрос за здравословно хранене, темата за това с какви мазнини да готвите е много важна.  Ето няколко вида мазнини, които можете да използвате в кухнята, ако сте решили да се отдадете на здравословно хранене: 

Кокосово масло - То съдържа полезни мазнини, които могат да бъдат използвани за енергия от тялото ни, точно както въглехидратите.

Зехтин и шарлан  - Полезни мазнини, които обаче губят голяма част от полезните си свойства при нагряване.

Олио от авокадо - Също както кокосовото олио, то не губи свойствата си при нагряване.

Трябва ли да ограничите консумацията на захар?

Може би вече знаете отговора- да. В никакъв случай обаче не бива да заменяте консумацията й, с други нездравословни храни. Захарта не се съдържа само в десертите, за това, ако не искате да се отказвате от сладкото, просто заложете на някои по-здравословни алтернативи. Достатъчно количество захар се съдържа в плодовете и в сушените плодове. Запасете се с тях и лесно ще задоволявате глада си за сладко, когато се появи.

Трябва ли да ограничите консумацията на сол?

Това е другата съставка, с която много хора прекаляват. Прекалено голямото количесво сол в организма е причина за високо кръвно налягане и задържане на вода. За да замените солта можете да използвате свежи подправки, които ще подобрят вкуса на ястията Ви.

Как да започнете да се храните здравословно?

Не бива да натоварвате организма си, започвайки да се храните здравословно изведнъж. Започнете постепенно да добавяте здравословни храни към менюто си, заменяйки нездравословните. В съчетание с физическа дейност няколко пъти седмично, резултатите няма да закъснеят. Ще започнете да се чувствате по-здрави, по-жизнени и ще изглеждате по-добре.

 

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Минерали

Минерали

Всичко, което трябва да знаете за здравословното хранене

Всичко, което трябва да знаете за здравословното хранене

Здравословно хранене. В днешно време всеки човек се опитва да живее и най-вече да се храни здравословно. Но какво представлява здравословното хранене?Отго Здравословно хранене. В днешно време всеки човек се опитва да живее и най-вече да се храни здравословно. Но какво представлява здравословното хранене?Отго 2019-06-25T10:01:00-04:00 Всичко, което трябва да знаете за здравословното хранене

Здравословно хранене. В днешно време всеки човек се опитва да живее и най-вече да се храни здравословно. Но какво представлява здравословното хранене?

Накратко казано, здравословното хранене представлява консумация на храни от всички групи, които Ви карат да се чувствате добре. По този начин подобрявате настроението си и тялото Ви става по-здраво. Но как да се храните здравословно?

В това море от различни мнения и твърдения е напълно нормално да се чувствате объркани. Информацията, свързана със здравословно хранене, може по-скоро да Ви откаже, от колкото да Ви накара да се храните здравословно. С помощта на тази статия ще Ви отговорим на някои основни въпроси, свързани със здравословното хранене и как да го включите в ежедневието си:

Има ли общо между здравословното хранене и лишенията?

Здравословното хранене няма нищо общо с лишаването на 100% от любимите Ви храни, дори напротив. Мъчителните диети, които предлагат бързи резултати за кратко време, не се смятат за здравословно хранене. Една здравословна диета трябва да включва всички групи храни, защото една единствена не може да предостави всичко, от което организма Ви се нуждае.

Какви храни трябва да ядете, ако искате да се храните здравословно?

Трябва да наблегнте главно на непреработените храни. Когато те не са преработени изкуствено, в тях не се съдържа само въглехидрати, само мазнини или само протеини. Наблегнете на:

  • Чисти меса- Под чисто месо разбираме месо, което не съдържа мазнини и кожа. Месото е основен източник на протеин;
  • Риба- Консумирайте риби като сьомга, херинга, пъстърва. Те са източник на ненаситени мазнини, омега-3 мастни киселини и протеин;
  • Сурови ядки и семена- Те са източник главно на полезни мазнини, витамини и минерали;
  • Зеленчуци- Всички видове зеленчуци са източник на минерали, фибри и витамини;
  • Млечни продукти - Те са източник на мазнини, въглехидрати, протеини, витамини и минерали;
  • Плодове - Те са източник на фибри, витамини и минерали;
  • Пълнозърнести храни- Те са богати на комплексни въглехидрати, витамини и минерали.

 Какви напитки да приемате, ако искате да се храните здравословно?

Консумацията на напитки с добавена захар е наистина много вредна и е провалила не една диета или хранителен режим. Всъщност е изключително важно не само какво ядете, но и какво пиете, ако искате да водите здравословен начин на живот. Важно е да приемате достатъчно вода всеки ден. Ако искате да овкусите водата си,  можете да добавите различни плодове като  лайм, лимон, ягоди, боровинки и други. Да включите билков чай в диетата си също е добра алтернатива.

Важно ли е кога и какво количество храна приемате?

Може би сте чували, че най-важна е закуската, която трябва да бъде засищаща и голяма, а вечерята по-лека и малка като обем и калорийна стойност. Всъщност това не е съвсем така. От значение е какви количества храна приемате и физическата активност, която извършвате. Как да бъде разпределена храната и в какво количество да бъде тя, можете да определите според това колко спортувате. Ако не го правите, най-добре ще бъде да разпределите приема на храна равномерно през деня. При тежки физически занимания е логично да се приемат големи количества храна преди и след тренировка. 

Как да организирате храненията си така , че да се храните здравословно всеки път?

 В забързаното ежедневие прекалено много хора прибягват към бързото хранене с нездравословни продукти. За да избегнете това ще Ви бъде много по-лесно, ако пазарувате в началото на седмицата за всичките седем дни. По този начин ще планирате храненията си и ще бъдете по-организирани. Така няма да достигате до момент, в който ще трябва да се храните с нещо нездравословно.

С каква мазнина да готвите, ако искате да се храните здравословно?

 Когато стане въпрос за здравословно хранене, темата за това с какви мазнини да готвите е много важна.  Ето няколко вида мазнини, които можете да използвате в кухнята, ако сте решили да се отдадете на здравословно хранене: 

Кокосово масло - То съдържа полезни мазнини, които могат да бъдат използвани за енергия от тялото ни, точно както въглехидратите.

Зехтин и шарлан  - Полезни мазнини, които обаче губят голяма част от полезните си свойства при нагряване.

Олио от авокадо - Също както кокосовото олио, то не губи свойствата си при нагряване.

Трябва ли да ограничите консумацията на захар?

Може би вече знаете отговора- да. В никакъв случай обаче не бива да заменяте консумацията й, с други нездравословни храни. Захарта не се съдържа само в десертите, за това, ако не искате да се отказвате от сладкото, просто заложете на някои по-здравословни алтернативи. Достатъчно количество захар се съдържа в плодовете и в сушените плодове. Запасете се с тях и лесно ще задоволявате глада си за сладко, когато се появи.

Трябва ли да ограничите консумацията на сол?

Това е другата съставка, с която много хора прекаляват. Прекалено голямото количесво сол в организма е причина за високо кръвно налягане и задържане на вода. За да замените солта можете да използвате свежи подправки, които ще подобрят вкуса на ястията Ви.

Как да започнете да се храните здравословно?

Не бива да натоварвате организма си, започвайки да се храните здравословно изведнъж. Започнете постепенно да добавяте здравословни храни към менюто си, заменяйки нездравословните. В съчетание с физическа дейност няколко пъти седмично, резултатите няма да закъснеят. Ще започнете да се чувствате по-здрави, по-жизнени и ще изглеждате по-добре.

 

 

, ,
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“. Научете повече за нашата политика за поверителност и политика за Бисквитки