Ани от Healthylicious:

Колагенът от пасищни животни извлича най-доброто именно от тях
Снимки: Healthylicious
Ани е хранителен терапевт и автор на блога Healthylicious. Healthylicious е място за здравословни рецепти, за разговори за живота, за баланса между храната и съзнанието. Ани умело съчетава вкусове за истинска и чиста храна, в здравословни десерти - наслада за ума и небцето.

„Важно е да не се стремим единствено към ниски килограми и определен външен вид, а да се грижим за себе си. За мен е важно да съм цялостно осъзнати към тялото си, а колагенът е стъпка към това. Огромен фен съм на колагена, именно заради безкрайно многото му ползи. Харесвам концепцията за nose to tail храненето, което включва именно всяка част от животното като кости, бульони и т.н. Колагенът от пасищни животни извлича най-доброто именно от тези части. Наблегнете на противовъзпалително хранене, за да не натоварваме излишно тялото в този период от годината“, казва тя.
Здравей, Ани! Твоята история на "хранителен терапевт и
любител готвач, блогър и инфлуенсър" е много вдъхновяваща. Ако трябва да
събереш в 3 изречения най-важното, което те е направило това, което си днес,
какви биха били те?

Здравейте! Бих казала, че всичко, което ни се случва е с някаква причина. Етапите, през които съм преминала, определено са били доста предизвикателни за възрастта, на която съм била, но гледайки назад, от всичко съм взела по нещо. Ние, като хора, се променяме ежедневно и е важно да следваме собствения си път. Това е вълнуващото - някои от най-хубавите ни моменти не са се случили още. Гледам напред с ентусиазъм и любопитство, защото всеки ден предстои нещо ново!

Ти си преминала през всички познати на повечето хора
предизвикателства - психологически и здравословни, в търсене на здравословна
връзка с храната. Според теб, защо, въпреки голямото количество и информация и
възможности за споделяне на опит, все още много хора минават по този трънлив
път?

Всички живеем с идеи, стандарти и очаквания към себе си. Интернет едновременно ни дава много, но и ни взема, заради тази преинформираност и трудност да отсеем на какво да вярваме. В момента може да прочетем научни проучвания за двете крайности на всичко. Колкото и лесно да звучи, когато някой ти каже да “слушаш тялото си”, именно това е трудното. Човек го осъзнава, когато мине през него.

Аз съм била във всички крайности, гледайки назад виждам толкова много неща, които е можело да избегна. Дори някой да ти подаде ръка, е нужно и ти сам да искаш да се измъкнеш и да се протегнеш. Но изход има. Важно е да не се стремим само и единствено към ниски килограми и определен външен вид, а да се грижим за себе си. Красотата отвътре си личи и отвън.

Разкажи ни за твоята страст към кулинарията. Какво сготви първо и какво обичаш да хапваш?
Заживях сама в чужбина и се наложи да се науча да готвя, за да мога да се храня по някакъв начин. От друга страна бяха диетите и желанието за отслабване, което някак си ме отведе към здравословното хранене. А третото нещо, което някак свърза нещата, беше образованието в насока медия, реклама, дизайн и фотография – с няколко проекта, посветени на храната. По този начин започнах да декорирам нещата и да се опитвам да са визуално красиви.


Едно от първите ми здравословни творения бяха банановите палачинки - 2 яйца, 1 банан и 1 с. л. кокосово брашно. В продължение на 2 години закусвах всеки ден с тях в различен вкус. Все още много обичам яйца под някаква форма за закуска. Харесвам нещо сладичко следобед, най-често плодово в комбинация с кокосова сметана и хрупкава домашна гранола.

Какво си готвиш и какво приемаш допълнително за засилване на
имунитета?

През есента естествено се появяват кореноплодните зеленчуци, които са ми любими. Включвам повече “манджички” или иначе казано топли храни със сос. Както и супи и цялостно затоплящи подправки като джинджифил например. Обичам много тиква и често пека, за да имам под ръка.

Приемам и различни пчелни продукти като мед и пчелен прашец. Нямам период, в който да правя нещо по-специално, тъй като целогодишно се старая да се храня разнообразно и сезонно.

Защо си фен на колагена и различните източници на протеин? Кога
откри "силата" му?

Огромен фен съм на колагена, именно заради безкрайно многото му ползи. Харесвам концепцията за nose to tail храненето, което включва именно всяка част от животното като кости, бульони и т.н. Колагенът от пасищни животни извлича най-доброто именно от тези части, които иначе бихме хвърлили. Открих силата му, когато се фокусирах повече над чревното си здраве и се заех да заздравя и “лекувам” чревната лигавица. Именно колагенът, желатинът и костният бульон правят чудеса.

Важно ли е да сме колагенно осъзнати?
Особено след 25 годишна възраст, колагенът вече не се синтезира естествено в такива количества. За мен е важно да съм цялостно осъзнати към тялото си, а колагенът е стъпка към това. Той е напълно естествен и е нещо, което тялото ни синтезира, така че в един момент не е излишно да помагаме на тялото си. За мен приемът на протеин е изключително важен, а чрез колагена подобряваме и него, без странни протеини на прах, които често имат други добавки. За мен колагенът има различен ефект и влияние върху всеки. Дали ще е кожа, коса, нокти, стави …

Сподели ни своята любима рецепта с колаген.
Имам си 3 много любими рецепти с тези продукти, които си приготвям постоянно. Едната е любимият ми кокосов крем, който правя от 1 кен кокосово мляко (без добавки), 2 банана, 10 грама желатин и по желание 1-2 дози колаген. Получават се 4 порции крем, който е прекрасен за сутрешна или следобедна закуска със свежи плодове.

Друга любима моя рецепта са кокосови-колагенови барчета, които правя с кокосови стърготини, кокосов нектар, колаген и кокосово мляко.

И, разбира се, желираните бонбони - избирам сок или смути по избор, понякога блендирани плодове, добавям и колаген за източник на протеин и, разбира се, желатин. Това са нещо като желирани бонбони за красота - хем вкусно, хем полезно! Как да не ги харесва човек? По този начин буквално може да желираме всичко.


Какво би посъветвала нашите читатели, за да останат здрави и силни през есента?

Грижете се за себе си, като включвате максимално разнообразна, сезонна и локална храна. Тялото ни има нужда именно от това. И бъдете мили със себе си. Наблегнете на противовъзпалително хранене, за да не натоварваме излишно тялото в този период от годината.

лв
63.00
 
лв