Съдържание [скрий]
Въпрос #7: Според вас какво трябва да се промени в производството на рибено масло?
Г-н Свенсон: Компаниите трябва да бъдат по-прозрачни и да казват на потребителите истината по отношение на своите производствени методи и използваните видове риба. Не е необичайно за маслата от черен дроб на треска, получавани от напълно различна риба, която не е треска, особено от риба с произход от южното полукълбо, включително Перу. Същото важи и за производството на масла от крил (ракообразен планктон). Крил маслата всъщност може да съдържат евтино 18/12 рибено масло. (То се нарича “18/12”, защото там има около 18% EPA и 12% DHA. 18/12 рибните масла могат да бъдат използвани като придаващи обем масла.)
В Норвегия имаме четири основни фабрики за масло от черен дроб на треска. Ловят рибата си, използвайки методи на тралене в продължение на 2-4 месеца през зимата. Могат също да използват и отглеждана риба. Произвеждат около 400 тона годишно, а след това съхраняват маслото в резервоари за може би повече от 1 година!
До тогава маслото вече е гранясало и се нуждае от фармацевтично рафиниране. Производителите тогава добавят синтетични хранителни вещества, които са били изгубени по време на процеса на рафиниране. После пласират тези масла на компаниите, които продават масло от черен дроб на треска.
В допълнение по-голямата част от компаниите получават голяма част от своите масла от Перу и Южна Америка, дори не от черен дроб на треска. Това се отнася и за прочутите известни търговски марки в САЩ, които в момента правят огромни печалби! Няма закон, който да спре това!
Въпрос #8: Какво бихте искали всички хора по света да знаят за рибеното масло?
Г-н Свенсон: Искаме всички да знаят истината за всичко това. По този начин се опитваме да стимулираме всеки човек да изследва и да открие истината. Толкова е лесно да се купува това, за което на някои учени и специалисти е платено да кажат.
Искаме да сте нащрек, когато учените използват думи като “вярвам” или “мисля” или дори, когато използват други учени, за да изградят своите твърдения в писанията си за продуктите, които подкрепят. Открихме, че такива изявления се използват все повече и повече в маркетинга на рибните масла, често без никакви реални научни доказателства изобщо. Нашата съвременна наука е изградена около причината и следствието и не трябва да има място за никакви “вярвания” или лични изявления изобщо – само потвърдени факти.
Когато учени и хора с научни степени гарантират за даден продукт, моля да не купувате от него, без изследвания в реално време и лично участие. Не се отказвайте да търсите истината. Те могат само да се нуждаят от пари, за да станат още по-богати за ваша сметка.
Искаме също да знаете, че за тестване на чисти естествени продукти са необходими специални протоколи и методи за изпитване. Те са доста по-различни от протоколите за изпитване и методите, използвани за промишлен клас или други масла. Не може да ползвате протоколи и методи от селското стопанство за тестване на морски масла. Резултатите няма да показват достоверните и истинските свойства на маслата. Това е от причините, поради които за нашето тестване използваме специализирани морски лаборатории в 3-та страна. Искаме ДЕЙСТВИТЕЛНИТЕ и достоверните резултати, а не резултати, за които можем да платим, за да получим чрез други лаборатории.
Когато продуктите показват по-високи стойности на витамини и нутриенти, отколкото можете да намерите в природата, всички трябва да започнем да поставяме под въпрос тези продукти! Не е важно високото съдържание на синтетичен витамин. Важното е, че те са естествено срещащи се съединения в тях… Някои рибни масла се предлагат на пазара със съдържание, което никога не може да се намери в живите риби. Възможно ли е наистина да има по-високи или други стойности в естествен продукт, отколкото бихте могли да намерите в действително живата риба в природата?
Въпрос #9: Къде българските клиенти могат да закупят вашите продукти?
Рибените масла на Rosita могат да бъдат намерени както от официалният ни представител Риъл Фуд БГ – www.realfood.bg , както и в различни био магазини, магазини за хранителни добавки и др.