Преминаване към съдържанието

5 начина да влезем във форма след зимната ваканция

27 Jan, 2023 10

Началото на годината винаги е съпроводено с обещания за по-добра грижа за себе си и самоусъвършенстване. Най-вече с връщане във форма след изобилните празници. Как да го направите, без да рискувате здравето си, така че да има дълготраен ефект и най-вече без излишен стрес?

Ето пет идеи за влизане във форма - физическа и емоционална, което да не се окаже фиаско.

  1. След дългата коледна ваканция и поредицата имени дни със сигурност стресът от връщане на работа е голям. Затова тежките и силно ограничаващи диети не са препоръчителни, особено в сезона на грипа и вирусите. Намалете вредните храни, газирани напитки, алкохол, тестените изделия постепенно. Определете си ден или два през седмицата, в които да се храните постно или да преминете на прясно изцедени сокове, чай и вода, сурови плодове и зеленчуци. Пречистването засилва и имунитета. Може да направите пости или да се включите в Житния режим. В останалите дни не прекалявайте и не се награждавайте със силно преработени храни. Постепенно намалете количествата храна, но не се лишавайте напълно. Изберете си хранителен режим, съобразен със спортните ви и здравословни цели.
  2. Ако през последните месец и половина маратонките ви са прашлясвали в ъгъла, не започвайте в понеделник с ударна тренировка във фитнеса или в групови занимания. Не купувайте и в изблик на вина годишна карта, освен ако нямате навици за спорт. Срещнете се с треньор, с който да обсъдите настоящата ситуация и целите си, за да направите програма. Започнете с малки стъпки. Ако тренирате в група, не очаквайте веднага да изпълните по най-добрия начин всички движения. Разгрейте задължително и приемете поне първите тренировки като загрявка. Слушайте тялото си и отделете време за възстановяване. Важното е да започнете и да останете мотивирани.
  3. Здравето и красотата са свързани. Ако през празниците сте успели да се отпуснете и да си починете, вероятно се чувствате заредени с енергия и това ви личи отвътре навън. Но ако те са били източник на стрес или злоупотребата с храна, алкохол, или сте боледували, вероятно не се чувствате добре в кожата си. За да се възстановите, опитайте се да спите повече поне в почивните дни и заложете на храна и хранителни добавки, които подсилват имунитета и подпомагат хидратацията. Колаген, рибено масло, пробиотици, джинджифил, куркума – сега им е времето, за да прочистите организма си и да се заредите със сила. Ако през празниците сте били бляскави, останете неотразими. Кожата е отражение на здравето отвътре, затова отделете време за пилинг и процедури с ретинол и с витамин C, които да я обновят. Но най-важното е да не забравяте да пиете достатъчно вода, да спите повече и да прочистите организма си.
  4. Поставете себе си на първо място поне в началото на годината. Защо това е важно? Защото поставянето на личното физическо и психично здраве като приоритет в началото е основата за благоденствие през цялата година. За вас и за вашето семейство. Затова формулирайте личните си желания и цели достатъчно реалистично, но без да отлагате сериозни решения, които ще ви направят по-доволни от живота. Както и при спорта, или при промяната на хранителния режим, е важно да се започне с малки, но уверени стъпки. Променете графика и ежедневието си постепенно, така че да сте на първо място в собствения си списък с приоритети.
  5. Запишете какво искате и към какво се стремите на лист, нарисувайте го, изговорете го пред приятели и семейство, за да го има някъде „на хартия“ и запечатано в паметта. Намерете си приятел, с който да вървите заедно по пътя на промяната. Това е психологически подход, който подсилва желанието за промяна. Важно е да възприемете плановете си като реализуеми, и да ги следвате, дори и темпото да е бавно. Търпението е ключово, затова не изисквайте от себе си да сте герои. Устойчивата промяна е еволюционна, а не революционна.